پیاده سازی نرم افزار شهرسازی

پیاده سازی نرم افزار شهرسازی

معرفی نرم افزار شهرسازی و اهداف آن:

راه اندازی سیستم جامع شهرسازی و درآمد تحولی عظیم در سیستم شهرسازی به وجود آورد و شفاف سازی، اعتماد سازی و صرفه جویی در وقت مردم و به عبارتی کاهش ترافیک و کاهش مراجعات مردمی به شهرداری را به دنبال دارد.

شهرداری از طریق این سیستم فعالیت ماموران بازدید و مسئولین شهرسازی را می تواند  ارزیابی و رصد نماید  و مالکان نیز مالکان با گرفتن گذرواژه و رمز عبور از شهرداری می توانند به پرونده الکتریکی شهرسازی خود دسترسی داشته باشد و محتویات پرونده خود را ملاحظه کند.

خوشبختانه با راه اندازی این سیستم بستر مدیریت واحد اطلاعات شهری را فراهم کنیم، در واقع مسیری را آماده کردیم تا ابرکوه هر چه سریعتر به شهر هوشمند تبدیل شود .

در حاشیه نرم افزار جامع و یکپارچه شهرسازی ، شهرداری اقدام به ساماندهی بایگانی و ممیزی املاک نمود که برخی از اهداف و فواید در زیر شرح داده شده است.

  1. ایجاد سهولت در آرشیو، طبقه بندی و دسترسی به اطلاعات.
  2. کاهش حجم بایگانی و امکان ذخیره الکترونیک اسناد با استفاده از آرشیو الکترونیکی.
  3. بالا بردن ضریب امنیت و حفظ اسناد.
  4. حذف عملیات تکراری و غیر ضروری.
  5. از بین رفتن مخاطرات ناشی از جابجایی اسناد.
  6. فراهم آوردن امکان انواع جستجوی اسناد با فبلد های اطلاعات مالکیت.
  7. امکان تعریف سطوح مختلف امنیتی در دسترسی به اسناد.
  8. امکان کنترل و نظارت مدیریت بر نحوه بایگانی و نحوه دسترسی کاربران مختلف به اسناد.
  9. امکان تبادل اسناد به صورت الکترونیکی جهت افزایش سرعت دسترسی، سهولت در تکثیر یا حفظ ایمنی دسترسی.
  10. افزایش کارایی مدیران در تصمیم گیری و همچنین کنترل اسناد
  11. جلوگیری از مفقود شدن پرونده و اسناد مربوط به آن.
  12. حذف زمان انتقال پرونده از بایگانی به کاربر یا دیگر مناطق.
  13. جلوگیری از استهلاک لاشه پرونده و اوراق آن به دلیل انتقالهای مکرر.
  14. امکان دسترسی همزمان چند کاربر به مدارک مختلف پرونده یک ملک.
  15. دسترسی سریع و آسان به اطلاعات واسناد به روز شده پرونده.
  16. دسته بندی بایگانی اسناد و حذف چند بایگانی برای یک ملک.
  17. پاکسازی پرونده ها از اوراق تکراری و اسنادی که بعضاً فاقد ارزش یا غیر ضروری می باشد.
  18. امکان مشاهده، کنترل و رسیدگی به اوراق پرونده حوزه های مختلف توسط شهرداری، بازرسی، حراست و...
  19. اشتغال زایی و آموزش نیروهای متخصص وکارآمد .
  20. تهیه بانک جامع اطلاعاتی از املاک
  21. تهیه انواع نقشه های موضوعی از شهر
  22. تهیه نقشه کاربری و پوشش اراضی شهر
  23. استفاده از لینک بانک اطلاعات و نقشه های تولیدی  در مدیریت بحران
  24. مراقبت در رشد موزون شهر
  25. مدیریت بهینه شهری در خصوص خدمات رسانی به شهروندان
  26. مدیریت بهینه شبکه حمل و نقل شهری و برآورد هزینه های تعریض معابر