در پی مطالبه گری شهروندان؛
پاسخ مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه به تیتر «مرگ درختان در بهشت زهرا»
مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه در پی صدور پیامی به شرح ذیل پیرامون انتشار عکسی در فضای مجازی با تیتر «مرگ درختان در بهشت زهرا»، به این مطالبه گری شهروندان پاسخ گفت
متن پیام:
تیزبینی و دغدغه شهروندان نسبت به مسائل مختلف حوزه شهری بسیار ارزشمند بوده و نشان از مشارکت آنان در مدیریت شهری دارد که قطعاً موجب رفع نواقص و توسعه و پیشرفت خواهد شد.
وضعیت کنونی فضای سبز آرامستان یکباره به وجود نیامده و نتیجه نواقص و مشکلاتی است که بخشی از آن مربوط به ضعف پیمانکار در حفظ و نگهداری مجموعه و ضعف نظارت بر اقدامات پیمانکار بوده که رفع آن در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.
از دلایل دیگر وضعیت نامطلوب درختان بهشتزهرا در سالهای اخیر، مشکلات آبیاری و تأمین آب مورد نیاز آن بوده است که در همین راستا در سال ۱۳۹۵ تأمین آب مجموعه در دستور کار شهرداری قرار گرفته و شبکه آبرسانی فضای سبز آن، مجزا از شبکه آب شرب شهری اجرا شده است.
متأسفانه شبکه نامبرده تاکنون به شبکه آب فضای سبز شهر وصل نشده و به بهرهبرداری نرسیده است. ضمن اینکه فقدان پیمانکار مجرب و عدم نظارت کافی نیز مزید بر این علت شده و وضعیت فعلی نتیجه آن است.
هرچند احیای فضای سبز این مجموعه مستلزم گذشت زمان و هزینه است و در کوتاهمدت به طور کامل احیا نخواهد شد ولی به طور جد در دستور کار شهرداری قرار میگیرد و به یاری حق، ازاینپس در جهت جلوگیری از خسارت بیشتر و رفع عیوب و نواقص موجود و ارتقا وضعیت آرامستان، گامهای مؤثری برداشته خواهد شد.
در همین راستا اخطار کتبی به پیمانکار و جریمه نقدی و در صورت عدم اصلاح عملکرد جایگزینی پیمانکار جدید، اخطار به ناظر و معرفی ناظر جدید، کاهش زمان مدار آبیاری بهوسیله بهکارگیری تانکر حمل آب و دعوت از کارشناس و متخصص فضای سبز جهت ارائه راهکارهای کارشناسی از جمله اقدامات شهرداری است.
انتهای پیام
در پی مطالبه گری شهروندان؛ پاسخ مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه به تیتر «مرگ درختان در بهشت زهرا»
در پی مطالبه گری شهروندان؛ پاسخ مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه به تیتر «مرگ درختان در بهشت زهرا»
در پی مطالبه گری شهروندان؛ پاسخ مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه به تیتر «مرگ درختان در بهشت زهرا»
